De drie geheimen van een succesvol bedrijf!

22 februari 2014 bestaat Healthy Finance 7 jaar. Een bijzondere mijlpaal. Een kwart van de ZZP’ers haakt binnen 3 jaar af (Bron: CBS). In die zeven jaar heb ik enorm veel geleerd van zélf ondernemen, en daarnaast heb ik meer dan duizend ondernemers geholpen met hún onderneming. Graag deel ik in deze nieuwsbrief met jou de drie belangrijkste geheimen van een succesvol bedrijf.

Als ZZP’er moet je overal verstand van hebben. Je bent je eigen marketingafdeling, je eigen secretaresse, je eigen webdesigner, social media expert, boekhouder, inkoopafdeling etc. etc. En tussen de bedrijven door moet je ook nog geld verdienen… Alhoewel veel ondernemers véél meer dan 40 uur per week werken; er zitten toch maar een beperkt aantal uren in een week. Wat is nu echt belangrijk? Waar moet je focus liggen? Daarover gaat deze nieuwsbrief.

Geheim 1. Ken jezelf en heb verbinding met je passie
Het eerste geheim ben jijzelf. Als ZZP’er bén je je onderneming. Het gros van de ZZP’ers start zijn bedrijf vanuit een drive, een passie, een groot enthousiasme over een dienst of een product. Het is díe drive en díe passie waardoor anderen óók enthousiast raken over jouw business. Het is de sprankeling in je ogen, gecombineerd met een grote overtuiging van je eigen expertstatus waardoor anderen graag bij je kopen. Als het gros van de ZZP’ers al onderneemt vanuit zijn passie, is het toch geen geheim, zul je wellicht zeggen. Nou, het geheim zit hem in het vermogen om je in ieder klantcontact; hoe kort dat ook is; écht te verbinden met die passie. Want alleen dán gaan je ogen stralen. Iemand die dat heel goed kan is Josje Feller. En daarom heb ik Josje gevraagd een workshop te geven op mijn event op 28 maart a.s. Tijdens de workshop van Josje stroomt je passie door je lijf. En je krijgt praktische handvatten om steeds weer toegang te hebben tot die passie. Heb je je al aangemeld? Doe dat nu hier.

Ja ik ben er bij!

Geheim 2. Verkoop je product of dienst!
Het tweede geheim is verkoop. Natúúrlijk weet je dat je moet verkopen. Maar… doe je het ook echt? Heel veel ondernemers zijn druk met hun product, hun dienst, hun website, hun mail en hun lopende klus. Via hun netwerk komt er de eerste jaren meestal voldoende werk binnen om het te redden. Maar daarna droogt het op. Daar red je het niet mee. Al vanaf het allereerste begin moet je gericht zijn op het verkopen van je product of dienst. Daarvoor heb je een plan nodig (zie geheim 3) en vaardigheden. En om je hierin te stimuleren en te helpen heb ik de twee besten uit het vak voor je opgetrommeld. Op het Event ‘Fundament van Succes’, vertelt Martijn Pennekamp (van www.ikwordzzper.nl) zijn inspirerende verhaal; over hoe zijn website in één jaar groeide naar 500.000 bezoekers per jaar en hoe jij dat ook kunt bereiken. En Lucinda Douglas is een topverkoper. Zij geeft je in haar workshop superpraktische verkooptips die je direct in de praktijk kunt brengen. Ben er bij! Meld je hier aan!

Ja ik ben er bij!

Geheim 3. Heb een plan!
En het laatste geheim is een geheim omdat ondernemers denken dat het saai en nutteloos is om een goed plan te hebben. Ik bewijs het tegendeel. Ik beloof je dat je veel meer geld gaat verdienen met een goed plan. Sterker nog, ik begeleid je met het opstellen van dat plan. Ter plekke. Op 28 maart. Dus! Meld je snel aan.

Ja ik ben er bij!


0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.